Amikor az ügyfél EGÉSZEN konkrétan akarja tudni a megoldást.
És amikor a megoldásközpontú rövid coaching akcióba lép 🙂
Az ügyfél már hetek óta gondolkodik azon, hogy coachot szeretne. Van az életében egy helyzet, amit már rengeteg szempontból megvizsgált, de valahogyan mégsem találja az irányt.
Úgy érzi, hogy most már nagyon határozottan szeretne elindulni egy bizonyos, EGÉSZEN konkrét irányba, amit ő választ magának.
A véletlen útjába sodor egy coachot.
> > > 1. találkozó < < <
A coach és az ügyfél találkoznak. Hamar fény derül arra, hogy az ügyfélnek a témájában milyen korábbi sikerélményei vannak. Az eddigi tapasztalataiból mi az, ami pozitív és mi az, amit biztosan tovább szeretne vinni az általa választott irányba. Kiderül az is, hogy mi az, amit másképp fog csinálni. Az ügyfél meglévő erőforrásainak feltérképezése és a lehetséges irányok hasznainak részbeni felvázolása után az ügyfél és a coach megállapodik a második találkozóban.
> > > 2. találkozó < < <
A második találkozó során (is) lenyűgözik a coachot ügyfelének erőforrásai, esetünkben rendszerező képessége, ahogyan képes átfordítani a dolgokat pozitívba. A coach ennek hangot is ad a coaching során.
A coaching során megjelenik egy új perspektíva és az EGÉSZEN konkrét irányon (=mit fog tenni holnaptól) kívül, mellett, (helyett) és után az ügyfél egy egészen varázslatos világot nyit meg a coach előtt. Teljesen bizalmába fogadja és őszinte lelkesedéssel és nyitott szívvel mesél AZ Irányról (=amit hívhatunk akár hosszabb távú elképzeléseknek is 🙂 ).
A coaching végén még megállapodnak egy feladatban, amiben az ügyfél az eddig feltárt és rendszerezett információt egy számára átlátható formába önti és a coaching során (újra)felfedezett prioritások mentén ránéz, ha úgy tetszik elemzi azt.
> > > 3. találkozó < < <
A harmadik coaching alkalomra az ügyfél olyan megoldásokat és konkrét akció terveket hoz, ami a coach legmerészebb vágyait is felülmúlja. Minden benne van: irány és lépések, amiket meg fog tenni. És hogy megfogja, az nem kétséges. Tiszta prioritások mentén. Általa definiált prioritások mentén. A saját erősségeire építve. Az általa megvalósítható módon. Az ügyfél személyével önazonos módon.
– – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Hát valami ilyesmit tud ez a megoldásközpontú rövid coaching, amikor olyan ügyféllel akad dolga, aki tényleg akarja a megoldást és a változást.
– – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Úgy működik ez a * megoldásközpontú brief coaching * dolog, mint mi Y-generációsok, amikor szeretnénk valamit:
>>> tisztán,
>>> egyszerűen,
>>> gyorsan,
>>> hatékonyan,
>>> megoldásokat, erőforrásokat és hasznokat kutatva és találva.
Együttműködésben.
Együtt teremtésben tálalva 🙂 .
– – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Mit gondolsz, mi minden válna számodra lehetségessé, ha Te lennél az az ügyfél, akiről írtam?
– – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Kép: FreeDigitalPhotos.net